TTe terepasztal galéria
A terepasztal leírása:
A terepasztal alaptémája egy MÁV-os síkvidéki keskeny nyomtávú kisvasút.
2008-ban kezdtük meg építését, egy hajdani normál nyomtávú TT-s (1:120) terepasztal mellé kisvasútnak, így ennek megfelelően választottuk a TTe méretarányt. Az asztal Kalocsa városban készült, ezért kapta a KaloModell elnevezést.
A kiindulási pont Magyarföldvár, itt egy TT-s nagyvasúti terepasztal részlet látható, mely jelenleg építés alatt áll. Ezen lesz majd később a felvételi épület is. A kisvasút becsatlakozik a normál nyomtáv mellé, az állomása kétvágányú, melyből kiágazik egy fűtőház, tároló, és átrakó vágány. Az átrakó vágányt elhagyva egy kereszteződés látható, mely fényjelző berendezéssel van biztosítva.
Tovább haladva a tó melletti megálló, a Határcsárda elnevezést kapta.
Az azt követő útátjárót fénysorompó biztosítja, amely izzószimulátoros villogtató elektronikával rendelkezik. A jelzők, fénysorompók, és ezek elektronikája saját készítésű.
Eztán Kaskantyú állomást láthatjuk, mely egy kis torzítással ugyan, de valósághű. Az állomást elhagyva egy vasúti üzemi telephely található, ahol teherforgalmi rakodást végeznek. A telephely fűtőházát és egyes vágányait megszüntették, így azokat már sűrű növényzet borítja. A folytatásban Bugac állomás található, amely szintén a valóságnak megfelelő.
A terepasztal sínrendszere egységesen Märklin Z gyártmányú. A váltók elektronikája nem került átalakításra, a mechanikát működtető motor borítása homokkal van befedve, így nem annyira zavaró.
Az asztal modul rendszerű, Magyarföldvár és Bugac állomás négy modulját kivéve (25x100cm), az összes többi 50x100cm méretű. Irányítására az állomási modulokból kihúzható „dominó asztal” szolgál, a mozdonyok PWM (impulzus szélesség moduláció) vezérlést kapnak, mely a kézi irányítóba van beépítve.
|